Minyak Aromatherapy - Lemon Minyak Essential

Minyak Aromatherapy - Lemon Minyak Essential

Lemon Minyak Essential dinyatakan daripada kulit segar Limonum Pembersih Citrus daripada Rutaceae Keluarga, juga dikenali sebagai Citrus Limon.

Pokok limau membesar sehingga 6 meter tinggi. Buah ini lahir dari bunga sedikit merah jambu. Buah ini masak hijau terang ke warna yang cemerlang iaitu kuning.

Lemon minyak aromaterapi adalah sangat serba boleh. Ia boleh digunakan sebagai bahan tambahan makanan dan minyak wangi. Ia juga mempunyai banyak penyembuhan dalaman dan luaran dan kegunaan pencegahan. Buah-buahan adalah sumber yang kaya dengan vitamin C antara lain.

Lemon Minyak Essential telah digunakan sejarah. Adalah dipercayai Lemon mula diperkenalkan ke Eropah sekitar 1400 ini. Adalah dipercayai Lemon berasal dari dalam atau di sekitar Timur Tengah.

Proses pengekstrakan

Lemon Minyak Aromaterapi diekstrak daripada kulit segar limau dengan ungkapan sejuk. Minyak Lemon adalah konsisten nipis dan warna kuning tua. Aroma adalah semula jadi, sama seperti kulit lemon pekat.

Menggunakan sebagai minyak pati

Minyak lemon mempunyai banyak kegunaan berfaedah. Sama ada digunakan sebagai rawatan atau pencegahan penyakit dan penyakit, dalam masakan atau sama ada digunakan untuk bau semulajadi yang menenangkan dan menyegarkan, Lemon Minyak Essential hendaklah sekurang mencapai senjata dalam semua kit aromaterapi.

Berikut adalah ringkasan ringkas mengenai beberapa manfaat dan kegunaan yang mungkin untuk kegunaan Minyak Lemon dalam suasana rumah.

Minyak Lemon adalah sangat baik untuk membantu sistem penghadaman. Anda boleh mendapatkan manfaat daripada Lemon Minyak Essential jika anda mengalami pedih hulu hati, Ulser, atau masalah perut yang berkaitan dengan isu-isu pencernaan.
Lemon Minyak Essential boleh membantu dalam penyembuhan luka dan melecet, luka kecil, dan bisul.
Minyak limau boleh melegakan gejala-gejala yang berkaitan dengan tekanan, kebimbangan dan cemas.
Sebagai bahan tambahan dalam losyen, minyak lemon boleh membantu dalam rawatan jerawat dan boleh digunakan sebagai tonik kulit umum.
Minyak lemon juga telah digunakan dalam rawatan Tekanan, Kebimbangan dan keletihan dan boleh memberikan kesedaran yang lebih untuk membuat keputusan.
Minyak limau juga digunakan untuk membantu dalam melegakan sakit kepala dan migrain.
Langkah berjaga-jaga

Minyak pati mempunyai banyak manfaat dan boleh membantu dalam pencegahan atau penyembuhan banyak aduan. Setiap individu adalah berbeza. Sesetengah minyak pati boleh menjadi toksik. Sesetengah minyak tidak harus dimakan sementara yang lain memerlukan pendedahan yang terhad kepada matahari kerana phototoxicity. Baca label dan meminta pembekal anda jika anda ragu-ragu penggunaan yang paling selamat bagi mana-mana minyak tertentu. Bukan hanya satu dalam artikel ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar