Adakah Anda Tahu Pemulihan Semulajadi Untuk Rawatan Rosacea?

Adakah Anda Tahu Pemulihan Semulajadi Untuk Rawatan Rosacea?

Rosacea adalah keadaan kulit yang kronik. Kebanyakan orang berkulit adil terjejas dengan masalah ini terutama wanita yang berumur di antara 30 dan enam puluh antara. Di peringkat awal masalah ini jerawat boleh muncul pada kulit dan selepas itu terdapat kemerahan muka pada bahagian tengah muka dan seluruh pipi, dahi dan hidung juga. Ia juga boleh menjejaskan leher, telinga dada dan kulit kepala. Jika ada pembangunan rosacea kemudian bersama-sama dengan gejala-gejala lain juga boleh berkembang seperti mata cekal merah, terbakar dan sensasi rasa pedih, hidung merah dan juga kemerahan separuh kekal.

Banyak rawatan semula jadi adalah di sana yang akan membantu rakyat yang terjejas untuk menghilangkan masalah ini. Walaupun jumlah penawar tidak mungkin tetapi banyak rawatan yang baik adalah di sana yang akan membantu rakyat untuk melegakan gejala-gejala rosacea. Jika masalah ini tidak dirawat dengan betul maka gejala rosacea boleh menjadi teruk dan boleh berulang lebih kerap dan kadang-kadang ia menjadi kekal.

1. Dengan bantuan pembersih yang lembut, membersihkan kulit anda perlahan-lahan. Jangan gosok, gosok atau urut wajah anda. Totally mengelakkan penggunaan produk wajah dan juga kosmetik yang mengandungi alkohol, menthol atau minyak kayu putih.

2. Sentiasa lebih suka makan makanan pada suhu bilik. Membenarkan minuman panas mengukus sejuk. Ini juga akan mengurangkan kesan pada kulit anda.

3. Dalam usaha untuk merawat rosacea dengan cara berkesan anda mesti mengelakkan daripada pemanasan melampau. Sentiasa memilih untuk tinggal di dalam rumah di tempat yang sejuk, pada panas dalam penghawa dingin dan memohon air atau tuala sejuk di hari yang lembap pada laman yang terjejas.

4. Selepas mengambil makanan yang besar mengambil satu sudu teh mentah Apple Cider Cuka dan bercampur dengan air dan minum. Anda juga boleh menggunakan Cuka Cider Apple secara langsung di kawasan yang terjejas dengan bantuan bola kapas yang bersih.

5. Oleh kerana matahari mungkin ada syarat rosacea teruk. Jadi, anda perlu memohon pelindung matahari produk yang berkualiti setiap kali anda keluar rumah tanpa mengira keadaan cuaca.

6. Anda juga boleh memohon jumlah liberal gel lidah buaya pada kulit yang terjejas. Ia boleh membantu untuk mengurangkan gatal-gatal, kemerahan dan juga ia berkesan boleh merawat rosacea.

7. Pengambilan makanan tertentu boleh memburukkan lagi keadaan. Jadi berjaga-jaga diet anda dan cuba untuk mengelakkan makanan tenusu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar