Kolesterol Rendah Sememangnya Tanpa Takut Kesan Sampingan

Kolesterol Rendah Sememangnya Tanpa Takut Kesan Sampingan

Jika ada cara mudah untuk mengurangkan kolesterol secara semula jadi kemudian orang di seluruh dunia akan menjadi lebih sihat dan hidup lebih lama. Orang sering terlepas pandang kolesterol tinggi atau hiperlipidemia dan hidup mereka dalam kejahilan apa masalah kesihatan yang serius. Mendapatkan diri anda diperiksa dan memantau tahap anda harus menjadi sesuatu yang utama dalam fikiran anda.

Apa yang perlu anda tahu adalah bahawa semua kolesterol tidak buruk. Terdapat lebih daripada satu jenis kolesterol dalam darah dan lipoprotein berketumpatan tinggi atau HDL dikenali sebagai kolesterol baik. Ini adalah protein dan baik untuk membuang deposit lemak yang ditinggalkan oleh satu lagi jenis kolesterol.

Kolesterol LDL adalah bahaya kepada sungai itu kerana ia adalah ini yang meninggalkan lemak pada dinding arteri. Lipoprotein berketumpatan rendah bertanggungjawab untuk serangan penyakit jantung, angina dan strok. Elakkan menambah lebih banyak dari jenis kolesterol untuk diet anda di semua kos.

Ia akan menjadi besar jika anda hanya boleh menurunkan penggunaan anda LDL dan meningkatkan tahap HDL dalam makanan anda. Malangnya ia tidak semudah itu kerana berbuat demikian akan menaikkan tahap radikal bebas yang wujud dalam darah. Ini perlu dielakkan kerana ia menyebabkan banyak kerosakan juga.

Lipoprotein adalah hampir sama dengan kolesterol LDL dan adalah disebabkan kerana kesan radikal bebas. Lipoprotein adalah satu masalah yang besar kerana cara ia melekat pada arteri dan menjadikannya satu bentuk plak atherosclerotic sangat keras. Apabila plak ini adalah di sana, anda tidak mungkin pernah menterbalikkan proses.

Jika anda cuba untuk menurunkan kolesterol secara semula jadi maka anda akan lakukan dengan baik untuk mengelakkan makanan diproses dan goreng kerana lemak yang terkandung di dalamnya. Lemak ini adalah rumah kepada sejumlah besar kolesterol teroksida yang mempunyai kesan yang sama buruk yang datang dengan Lipoprotein A. Dengan semua ini dalam fikiran, jika anda belajar subjek ini maka ada banyak produk yang selamat yang boleh membantu anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar