Kaki berpeluh - Punca dan Rawatan

Kaki berpeluh - Punca dan Rawatan

Adakah anda pernah mengalami keadaan seksa yang besar di mana anda memakai kasut tertutup, dan anda berasa seperti kaki anda hanya berjemur di dalam peluh? Adakah anda mengalami ini majoriti keadaan masa? Adakah anda pernah berasa seperti berpeluh kaki membuat anda lebih sedar tentang duduk rapat dengan orang lain? Adakah ia mengganggu anda, atau adakah anda hanya berpura-pura anda tidak perasan bahawa anda mempunyai masalah ini? Pernahkah anda pergi ke kedai kasut dan apabila jurujual meletakkan dirinya di hadapan anda untuk membantu anda memakai kasut, anda tiba-tiba merasa malu? Bukan kerana ia busuk, tetapi kerana kaki anda berpeluh terlalu banyak?

Jika ini berlaku maka anda masih bernasib baik, kerana terdapat beberapa orang yang sangat malang yang mengalami kedua-dua kaki berpeluh dan bau busuk. Orang-orang ini merasa malu tentang menjadi di tempat-tempat awam dan mereka mengelak pergi ke tempat-tempat yang memerlukan mereka untuk menanggalkan kasut. Jika anda menyimpan meliputi atau menyembunyikan bau dengan memakai kasut ditutup sepanjang masa, anda tidak tahu bahawa orang yang di sebelah anda sudah boleh bau. Ini jenis masalah boleh membuktikan yang akan melemahkan kehidupan sosial seseorang dan ia boleh menjadi penyebab untuk harga diri dan keyakinan akan ke dalam longkang.

Bayangkan jika ini adalah kes itu dan anda keluar pada tarikh dengan seseorang? Bukankah keadaan yang sukar jika tarikh anda berbau busuk sesat-kaki anda? Hanya menghadapi fakta, kaki busuk bau seperti telur busuk atau tikus mati. Ia adalah keras, dan ia adalah benar. Anda perlu dimaklumkan mengenai ini. Jika tidak, anda tidak akan melakukan apa-apa.

Peluh tidak berbau dan tidak berwarna, terdiri daripada air dan garam, dan kadang-kadang, bahan buangan sedikit pun badan. Bagaimana mungkin ia menjadi busuk? Ini berlaku apabila peluh yang dihasilkan oleh kaki bercampur dengan bakteria yang terdapat pada permukaan kulit. Kemudian ia menjadi busuk.

Jika anda ingin berhenti berpeluh kaki, maka ada beberapa ubat untuk itu. Semulajadi dan buatan. Ubat semula jadi termasuk yang teliti dengan kebersihan kaki, mencuci dengan betul dengan sabun dan air dan pengeringan di antara jari kaki. Anda juga boleh peluh dengan menggunakan semburan anti-perspirant atau serbuk. Ini kerja dengan menghalang peluh yang akan dikeluarkan ke dalam kulit.

Lain-lain ubat semula jadi anda boleh gunakan adalah dengan menggunakan serbuk penaik dan serbuk talkum. Ia menyerap semua lembapan dari peluh. Jika ini tidak berfungsi langsung untuk anda, maka, anda boleh cuba Botox suntikan, pembedahan ETS atau iontophoresis. Ini mungkin terbukti lebih berkesan untuk anda berbanding rawatan lain. Suntikan botox memberikan kelegaan segera tetapi dalam jangka masa panjang, kesannya berkurang. Pembedahan ETS di sisi lain mempunyai kesan sampingan yang perlu dipertimbangkan. Lagipun, ia melibatkan memanipulasi dan memotong atau pengapit rangkaian saraf hanya untuk menghentikan tubuh daripada berpeluh. Iontophoresis adalah satu teknologi baru yang meminta orang yang meletakkan kakinya di atas besen air dan kedua-dua bekas disambungkan.

Jika anda ingin mengetahui lebih lanjut mengenai berpeluh kaki dan bagaimana untuk merawatnya, jangan malu. Hanya klik di laman web saya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar