Berpeluh Gejala - Bagaimana Tahu Jika Anda Penderitaan Dari Hiperhidrosis

Berpeluh Gejala - Bagaimana Tahu Jika Anda Penderitaan Dari Hiperhidrosis

Dengan haba musim panas dan keadaan lembap, orang tidak boleh membantu tetapi peluh. Ini hanyalah satu proses normal badan, cara ia menghilangkan toksin dan kekotoran. Ia juga merupakan satu cara bagaimana badan mengawal suhu terutamanya semasa keadaan panas. Namun, ada orang yang berpeluh lebih daripada yang sepatutnya normal. Sedalam-dalamnya berpeluh walaupun dalam keadaan sejuk tidak dalam apa cara sekalipun normal. Ia adalah suatu keadaan perubatan yang dikenali sebagai hiperhidrosis.

Terdapat kajian yang menunjukkan bahawa 3% daripada penduduk Amerika mengalami masalah ini. Anda boleh mengatakan ini adalah hanya peratusan kecil dan ia bukan yang besar, tetapi anda tidak boleh mengatakan bahawa. Bersyukurlah bahawa anda tidak adalah sebahagian daripada 3% daripada orang-orang malang yang mengalami keadaan itu. Keadaan seperti ini memberi kesan kepada harga diri seseorang. Peluh berlebihan tidak adalah satu perkara yang menarik untuk melihat.

Sekarang anda sudah agak bimbang kerana ia terus berlari ke fikiran anda bahawa anda mungkin mempunyai hiperhidrosis. Anda menyimpan berfikir: peluh berlebihan. Nah, jika cuaca panas, anda banyak berpeluh. Tetapi hiperhidrosis adalah suatu perkara yang lebih serius. Bagaimana anda tahu jika anda mempunyai keadaan ini? Perenggan yang berikut akan menghitung dan menunjukkan beberapa gejala berpeluh.

Terdapat beberapa berpeluh tanda-tanda yang anda akan mengalami jika pernah anda mengalami hiperhidrosis. Yang pertama untuk melihat keluar untuk adalah tapak tangan berpeluh dan tangan. Jika tapak tangan dan tangan anda berpeluh sepanjang masa dan sebanyak-banyaknya, maka ada kemungkinan yang anda mungkin mempunyai keadaan ini. Perkara yang anda perlu mengambil perhatian adalah bahawa anda mempunyai sejuk, tangan lekat dalam keadaan sejuk dan kemudian semasa cuaca panas, anda perlu sarung tangan peluh membentuk di tangan anda. Hanya memikirkan tentang hal itu adalah tidak selesa. Orang yang mengalami keadaan ini tidak selesa dalam acara-acara sosial. Menyimpan sapu tangan yang berguna untuk mengelap tangan anda.

Gejala seterusnya anda perlu diperhatikan adalah berlebihan kaki berpeluh. Apabila anda memakai kasut tertutup, ada kemungkinan kaki anda akan berpeluh terutamanya semasa panas, tetapi jika anda menyerap peluh sarung kaki anda, ia adalah satu perkara yang berbeza. Ini sudah menunjukkan bahawa anda mempunyai hiperhidrosis. Plus kaki berpeluh boleh menyebabkan masalah kaki yang lain seperti atlet kaki, lepuh dan keadaan kaki lain.

Berpeluh ketiak berlebihan adalah satu lagi gejala popular di hiperhidrosis. Ini menyebabkan banyak rasa malu dan rasa malu bagi orang yang menjalani keadaan ini. Satu perkara yang buruk tentang peluh ketiak berlebihan adalah bahawa ia juga menyebabkan anda untuk bau yang tidak baik kerana kawasan lembap terbukti menjadi persekitaran yang baik untuk pertumbuhan bakteria. Dalam kes ini, cuba mencari anti-perspirant yang berkesan dan membawa dengan anda satu perubahan pakaian.

Terakhir gejala berpeluh adalah berpeluh muka yang berlebihan. Seperti kebanyakan simptom berpeluh, ini juga boleh menyebabkan rasa malu sosial dan ia akan menjadi sumber rendah harga diri untuk orang lain. Bolehkah anda bayangkan seluruh kepala anda menitis dengan peluh seolah-olah anda baru sahaja keluar dari bilik mandi dan tidak peduli kering dengan tuala?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar